ჭარბ წონიან ადამიანებში ენერგიის ხარჯი

 

დღიური ენერგიის ხარჯი ზოგადად ჭარბ წონიან ადამიანებში და  მსუქან ადამიანებში უფრო მაღალია, ვიდრე ნორმალური წონის ან გამხდარ ადამიანებში.  თუმცა წონაში კლებისას ენერგიის ხარჯიც ქვეითდება, ვინაიდან სხეულის კუნთოვანი მაისის ნაწილი ამ დროს განილევა, შესაბამისად მცირდება სიმპატიკური სტიმულაცია.  ზოგიერთი ადამიანი კლებისას, როცა უახლოვდებიან ნორმალურ წონას და დაიკლებენ საკმარისად, ზოგიერთი ენერგიის ხარჯი იმდენად მცირდება, რომ უფრო ნაკლებია ვიდრე სხვა იგივე წონის ადამიანის.  სწორედ ეს  მოვლენა უდევს საფუძვლად იმას, რომ  ზოგჯერ დაილებენ ხოლმე ადამიანები წონაში, მაგრამ ვერ ინარჩუნებენ და მიაჩნიათ, რომ ჭამენ ცოტას მაგრამ მაინც ისევ მოიმატეს. სინამდვილეში მათი ენერგიის ხარჯი ვინაიდან დაკლებული იყო, უფრო ცოტა სჭირდებოდათ ვიდრე სხვა გამხდარ ადამიანებს.  მეორეს მხრივ არსებობს ტენდენცია, რომ იმ ადამიანებს, ვისაც ჭარბი წონა განუვითარდათ ბავშვობაში, მათი ენერგიის ხარჯი უფრო დაბალია, ვიდრე გამხდარი ადამიანებისა. 

 

რა არის ამ შემთხვევაში გამოსავალი? ერთ-ერთ მოცემული გამოსავალი, რომლითაც შეიძლება ადამიანებმა ისარგებლონ არის :  ფიზიკური აქტივობის გაზრდა, მეორე ძალისმიერი ვარჯიშები, რის შედეგადაც გაიზრდება ადამიანის კუნთოვანი მასა, შედეგად მოიმატებს ენერგიის ხარჯი.

იმ მოვლენის ფიზიოლოგიური საფუძვლები, რომ ზოგ ადამიანს ნაკლები აქვს ენერგიის ხარჯი, ზოგს მეტი. სავარაუდოდ არის   ბეეტა3  ადრენერგული რეცეპტორების მუტაცია, რაც ასოცირებულია სიმსუქნესთან და /ან ინსულინ რეზისტენტობასთან, თუმცა ზუსტი მექანიზმი და ყველა ადამიანში ასეა თუ არა დადგენილი არ არის.  ერთ-ერთ ბოლო  კვლევებით მნიშვნელობა ენიჭება არა ვარჯიშით აქტივობის თერმოგენეზს (NEAT)

რაც ნიშნავს იმ ენერგიის ხარჯს რომელიც იხარჯება არა ვარჯიშის დროს, არამედ ყოველდღიურ ფიზიკურ აქტივობებში,  იმ  აქტივობებში რაც ცხოვრებისთვის არის საჭირო (სახლის დალაგება,   კუნთების უნებლიე შეკუშვა, დგომა, ნებისმიერი აქტივობა,  რომელიც არ არის ვარჯიში). ასეთი ფიზიკური აქტივობის  რეგულაცია არ არის კარგად ცნობილი.

 

რედიენტი  - წარმოადგენს წონაში კლების ეფექტურ საშუალებას,  რომელიც თრგუნავს ცხიმების სინთეზს, ამცირებს მადას,   აინიბირებს ნახშირწყლების  და ცხიმოვანი მჟავების ტრიგლიცერიდებდ გარდაქმნას.  რედიენტი უსაფრთხოა ჯანმრთელობისთვის.  დაწვრილებითი ინფორმაცია იხილეთ მოცემულ ლინკზე.

რედიენტი გასახდომი წამალი
Read 2359 times