რჩევები წონის შენარჩუნებისთვის

წონაში კლება რთული და კომპლექსურია, ასევე რთულია მისი შენარჩუნებაც, ვინიდან  წონის შენარჩუნებას რეალურად ცხოვრების სტილის ცვლილება მოყვება და პირიქით. ჩვენ გთავაზობთ მნიშვნელოვან კომპონენტებს, რომელიც დაგეხმარებათ ჯანსაღი ცხოვრების დამკვიდრებაში და წონის შენარჩუნებაში.

  • ჭამეთ დიდი საუზმე - ანუ პროცენტულად თუ გადაანაწილებთ თქვენს საკვებს მთელს დღეზე, ყველაზე დიდი წილი უნდა მოდიოდეს . კვლევებით დადგინდა, რომ  იმ ადამიანებს რომლებიც დილით არ საუზმობენ უფრო მეტი შანსი აქვთ დღის განამვლობაში ბევრი ტკბილეულობა და სასუსნავი მიიღონ. მეტიც ადამიანები, რომლებიც დილით კარგად საუზმობენ  გრელინის დონე (ჰორმონი) მკვეთრად ეცემა, ანუ შიმშილის გრძნობას დიდ ხანს აღარ განიცდიან.
  • თუ დღის განმავლობაში ტკბილი უნდა მირთვათ ჯობია ეს დილით იყოს.  კვლევებით დადგენილია, რომ  დილით ვინც დესერტს მიირთმევს ე.წ. ქრეივინგების ეპიზოდები ნაკლებად აქვთ.
  • ყოველ დღე მიიღეთ 30 გრამი ბოჭკოვანი საკვები -  ბოჭკოვანი საკვები არა მარტო საჭმლის მომნელებელი სისტემისთვის არის კარგი, კვლევებით დადგინდა, რომ გულის მდგომარეობასაც უამჯობესებს, ასევე გეხმარებათ წონაში კლებაში.
  • უარი თქვით ნებისმიერ სასმელზე გარდა წყალი, ყავა და ჩაისა. ასე მარტივად შეგიძლიათ აირიდოთ თავიდან ზედმეტი ცარიელი შაქრები და კალორიები თვით ხილის წვენებიც კი დიდი ოდენობით შეიცავს შაქრებს და არ არის სასარგებლო.  წვენები არც ბოჭკოვანს არ შეიცავენ, ამიტომ შეიწოვება ჩქარა რაც ოგრძნიმისთვის დიდი სტრესია.
  • დღის განმავლობაში მიიღეთ რძის პროდუქტები: ყველი, ხაჭო, რძე, მაწონი, არაჟანი, იოგურტი. რძის პროდუქტები კარგია იმუნიტეტისთბვის, მეტაბოლიზმისთვის, ძვლებისთვის.
  • გაზარდეთ ცილების მიღება : თუ ხორცი გიყვართ მჭლე ხორცი შეგიძლიათ მიირთვათ სასურველი ოდენობით, ასევე კარგია ქათმის (კანგაცლილი), ინდაურის ხორცი და თევზეულობა. თუ ვეგეტარიანელი ბრძანდებით: სოკო, ლობიო, განსაკუთრებით შავი ლობიო, კვერცხი (თუ იღებთ კვერცხს) ცილების კარგ წყაროს წარმოადგენენ.
  • შავი ყავა დილით - არამარტო გამოგაფხიზლებთ, არამედ  ააჩქარებს თქვენს მეტაბოლიზმს  დაახლოებით 12 % ით  3 საათის განმავლობაში.  მეცნიერების რჩევით ზედმეტი ყავის მიღება სასურველი არ არის. ქალმა დღეში  3 ჭიქაზე მეტი ყავა არ უნდა დალიოს.
  • მოერიდეთ ალკოჰოლურ სასმელებს - ისინი საჭმელები არ არიან, მაგრამ კალორიებს მაინც შეიცავენ, ასევე ალკოჰოლი ტოქსიურად მოქმედებს უჯრედებზე ნებისმიერი დოზით.
  • ტკბილი სოუსები, კეტჩუპები და მსგავსი მოტკბო დანამატები ადამიანს ავსებს შაქრებით , რაც ძალიან ცუდია. საშუალო ადამიანი დღეში თითქმის  22 კოვზ შაქარს იღებს,  სხვადასხვა საკვებისგან. რეალურად უნდა მიიღოს ორჯერ ნაკლები, ამიტომ რაც მეტად შეამცირებთ შაქრის რაოდენობას, მით უკეთესი.
  • ეცადეთ კვირაში ორჯერ მაინც მიიღოთ თევზი (დამარილებული და შებოლილი არა) თევზი ცილების კარგი წყაროა, ასევე შეიცავს ჯანსაღ ცხიმებს რაც მხოლოდ დადებითად ისახება წონაზც და თქვენს გულზეც.
  • ცილა და ხილი - წონაში კლებისთვის ძალიან კარგია. მაგ ბანანი და რძე, მარწყვი და რძე, ვაშლი და რძე.
  • თეთრი პური ჩაანაცვლეთ დაცეხვილი ხორბლის პურით. ძალიან დადებითად აისახება საჭმლის მომნელებელ სისტემააზე და  ცხიმებზეც. ასევე კარგია ქოლესტერინისთვის. გაითვალისწინეთ რომ მარტო სერი პური არ არის საკმარისი იმისთვის, რომ ის სასარგებლო იყოს, საჭიროა იყოს დაცეხვილი ხორბლის, ანუ სრულმარცვლოვანი ხორბლის პური.  
  • მოერიდეთ კონსერვირებულ პროდუქტებს - ერთი მიზეზი ისაა რომ დამუშავებული საკვების მიღებისას უფრო ცოტა კალორია იწვის, მეორეს მხრივ ისინი შეიცავენ კონსერვატებს, რომლებიც კვლევებით  კარცენოგენებს წარმოადგენენ.
  • რედიენტი  - წარმოადგენს წონაში კლების ეფექტურ საშუალებას,  რომელიც თრგუნავს ცხიმების სინთეზს, ამცირებს მადას,   აინიბირებს ნახშირწყლების  და ცხიმოვანი მჟავების ტრიგლიცერიდებდ გარდაქმნას.  რედიენტი უსაფრთხოა ჯანმრთელობისთვის.  დაწვრილებითი ინფორმაცია იხილეთ მოცემულ ლინკზე.

    რედიენტი გასახდომი წამალი
    Read 2601 times