სიმართლე პურის შესახებ

პური რომელიმე ფორმით მაინც მრავალი ადამიანის ყოველდღიურ რაციონშია, თუმცა არსებობს ფაქტები, რომლებიც უნდა იცოდეთ მის შესახებ.

  • სერი პური ყოველთვის არ არის სრულ მარცვლოვანი, სრულ მარცვლოვანი იგივე Whole grain. იგივე „ცეხვილი“. თუ გინდათ რომ დარწმუნდეთ რომ ის სერი პური რასაც მირთმევთ მართლა სასარგებლოა, მაშინ  შემადგენლობა უნდა იწყებოდეს სიტყვე
    “whole” - თი,  ქართულად სიტყვა  -„ცეხვილი“. თუ ასე არ იქნება ჩათვალეთ, რომ სასარგებლო პურის ნაცვლად საღებავიან პურს ყიდულობთ.   პურის შესაღებად შაქრისგან მიღებულ ყავისფერ სიროფს  და სხვა საღებავებს იყენებენ, რომელსაც შეუძლია ასეთ შეფერილობის გამოწვევა.
  • სად უფრო დიდხანს ინახება პური ახალივით კონტეინერში თუ მაცივარში?  -  თუ თქვენ გინდათ პური მალე დააძველოთ, მაშინ მაცივარი შესანიშნავი ვარიანტია, თუმცა თუ გინდათ მეტ ხანს შეინარჩუნოს სიახლე მაშინ კონტეინტერი ჯობია.  2-4 დღე ინახება კარგად.  თუმცა თუ პურის შენახვა გინდათ დიდი ხნის განმავლობაში ამის საუკეთესო საშუალება საყინულეა. იქ პური შეინახება  2-3 თვის განმავლობაში.
  • პურს შეუძლია იმოქმედოს წნევაზე? - პასუხი ცალსახად დადებითია. თუ თქვენ დილით , შუადღით და საღამოს მიირთმევთ პურს, თქვენ იღებთ არა მარტო დიდი ოდენობით ნაშირწყლებს და გლუკოზას, არამედ მარილს, რაც უარყოფით გავლენას ახდენს არტერიულ წნევაზე და ზრდის მას.
  • „გამდიდრებული პური“ ნიშნავს თეთრ, მეტად დამუშავებულ პურს, ომელიც უფრო თეთრი და ნათელია, ამავდროულად მეტ ხანს ძლებს, ასევე უმატებენ ვიტამინებს და/ან მინერალებს, B ვიტამინს და რკინას. თუმცა უნდა აღინიშნოს, რომ უმატებენ იმას რასაც გადამუშავების პროცესში კარგავს.       ბოჭკოებს კი როგორც წესი ვერ უმატებენ, რომელიც ასევე იკარგება გადამუშავების პროცესში და აუცილებელია საჭმლის მომნელებელი სისტემის ნორმალური ფუნქციონირებისთვის.
  • ობიანი პურის ბედი - ზოგი ადამიანი მიიჩნევს, რომ ობიანი პური სასარგებლოა და ა.შ. ეს ნაწილობრივ მართალია, მონაცრისფრო-მოლურჯო ობის სოკოს ის სოკოა, რომლისგანაც პენიცილინი მიიღება, თუმცა ყოველთვის ეს ობის სოკო არ მრავლდება პურზე , მეტიც „ანტიბიოტიკის“ დანიშნულების გარეშე მიღება,  რატომ უნდა იყოს სასარგებლო ადამიანისთვი, პირიქით შეიძლება რეზისტენტობის ალბათობა გაზარდოს. შესაბამისად ობიანი პური ჯობია გადავაგროთ მთლიანად.
  • რატომ არის ცეხვილი პური (სრულმრცვლოვანი) მნიშვნელოვანი? - იმიტომ რომ ის ამცირებს ქოლესტერინის დონეს, ამცირებს გულის დავადებების რისკს. ასტიმულირებს იმუნურ სისტემას და სასარგებლოა საჭმლის მომნელებელი სისტემისთვის.
  • რომელი პური მოქმედებს გლუკოზის ცვლაზე შედარებით დადებითად? -ამ შემთხვევაში უკეთესია ჭვავის ცეხვილი პური. მარტივად რომ ვიცნოთ მუქი, მძიმე პური  (ამის ქართლი მაგალითი ბაზარზე სავარაუდოდ ლიტვური საცხობის პურია).
  • თეთრი პური შეიძლება იყოს ცეხვილი? - დიახ შეიძლება , თუ ხორბალი იქნება თეთრი ჯიშის, რაც შედარებით იშვიათია.
  • ცეხვილ პურს ერთ ნაჭერს სამი გრამი ბოჭკო მაინც უნდა ჰქონდეს. თუ შეიძენთ პურს ორმაგი ბოჭკოთი, მაშინ  5-6 გრამი.  
  • რედიენტი  - წარმოადგენს წონაში კლების ეფექტურ საშუალებას,  რომელიც თრგუნავს ცხიმების სინთეზს, ამცირებს მადას,   აინიბირებს ნახშირწყლების  და ცხიმოვანი მჟავების ტრიგლიცერიდებდ გარდაქმნას.  რედიენტი უსაფრთხოა ჯანმრთელობისთვის.  დაწვრილებითი ინფორმაცია იხილეთ მოცემულ ლინკზე.

     

    რედიენტი გასახდომი წამალი
    Read 5247 times